KJELLERBRYGG: Metal Magic

Finn fram liksminken og slå ut ditt ravnsvarte hår!

Fremstår clericen din som litt for tam? Ønsker du å forvandle den skjøre gamle trollmannen din om til en mektig kriger? Syns du barden din er mer typen som pløyer gjennom sløye soloer framfor å tute avgårde på en sliten blokkfløyte? Det karakteren din trenger er mer jern i blodet, vettu! Mer metall!

Mads har fått oppfylt fantasien sin ved å blande sine to største kjærligheter; rollespill og metalmusikk, og laget ti spells inspirert av nye og gamle klassikere. Vi har en følelse av at den bleikfeite barden hans Findrel kommer til å gå gjennom noen drastiske endringer fremover. Kanskje dere også finner noe som faller i smak her…?


Holy Diver

Level 4 Conjuration
Kastetid:
1 handling
Rekkevidde: 30 fot
Varighet: Umiddelbar
Komponenter: V, S

Du ber en bønn til guden din som sender ned sjelen av en fallen kriger for å assistere deg. Sjelen treffer bakken gjennom en søyle av lys og hellig energi som sprer seg i en 10 fot radius av nedslaget. Alle fiender i området må gjøre en Dextery saving throw eller ta 3d6 radiant damage (og halv skade på en suksessfull save). Om du også er innenfor området, mottar du 1 HP per fiende truffet.

Skaden øker med 1d6 for hver spell slot over level 4.


Flight of Icarus

Level 4 Conjuration
Kastetid:
1 handling
Rekkevidde: 60 fot
Varighet: Umiddelbar
Komponenter: S, M (et stearinlys)

Du velger et vesen innenfor rekkevidde som straks gror et sett vinger med fjær av voks. Vesenet får evnen til å fly og kan bevege seg dobbelt så langt som normalt, men på slutten av sin runde går personen eller beistet opp i flammer og tar 3d8 fire damage, og mister deretter vingene sine (og tar i tillegg eventuell fallskade).

Skaden øker med 1d8 for hver spell slot over level 4.


Ride the Lightning

Level 5 Conjuration
Kastetid:
1 minutt (ritual)
Rekkevidde:

Varighet:
24 timer
Komponenter:
V, S, M (En gullbarre verdt minst 100 gull)

Du manifesterer et dyr av ren elektrisk energi som kan brukes som et ridedyr, og har samme fart som sin normale versjon (se Monster Manual for detaljer). Beistet kan også kommanderes til å angripe en fiende med det dobbelte av sin normale fart. Målet må gjøre en Dexterity saving throw eller bli lamslått av sammenstøtet i en runde, og dyret forsvinner.


Curse of the Pharaohs

Level 6 Conjuration
Kastetid:
1 handling
Rekkevidde:
60 fot
Varighet:
24 timer
Komponenter:
V

Remser av lintøy springer opp fra bakken og forsøker å vikle seg rundt et vesen innenfor rekkevidde, som må gjøre en Dexterity saving throw (DC 17) for å unnslippe. Hvis vesenet feiler, må det forsøke en Strength check (DC 17) på starten av sin neste runde for å rive seg løs. Hvis offeret tar skade mens det er påvirket av forbannelsen, forsvinner effekten.

Ved første feil reduseres farten deres til halvparten av normalen, og de har disadvantage på alle melee angrep. Ved andre feil mister de evnen til å bevege seg (stunned). Ved tredje feil er de fullstendig innhyllet og mister bevisstheten. Om ingen hjelper offeret ut innen det neste minuttet, dør det. Denne siste effekten påvirker ikke undead, konstruksjoner eller andre vesener som ikke puster.


Tears of Blood

Level 3 Transmutation
Kastetid: 1 handling
Rekkevidde: 60 fot
Varighet: Umiddelbar
Komponenter: V, S

Du velger ut en fiende innenfor rekkevidde som du kan se som må gjøre en Constitution saving throw (DC 13). Feiler den, begynner den å gråte blod og mister synet. Denne effekten påvirker ikke monstre uten øyne, eller som navigerer på annet vis, f.eks. blind sense.

På hver runde etter den første, må målet gjøre en Wisdom saving throw (DC 13), eller bli overveldet av en plutselig skyldfølelse for alt vondt den har gjort i løpet av livet. For hver gang det skader et annet vesen, tar det 1d8 psychic damage og fortsetter å gråte blod. På en suksessfull save, bryter den ut av denne tilstanden og synet vender tilbake.

Legg til 1d8 for annenhvert nivå over 3.


Debt of Pain

Level 1 Necromancy
Kastetid: 1 handling
Rekkevidde: 60 fot
Varighet: 1 minutt
Komponenter: V, S, M (en tornestilk)

Du peker ut to vesen innenfor rekkevidde som begge må foreta en Constitution saving throw (DC 15). Hvis begge feiler, deler de skade så lenge magien varer. Hvis skaden de mottar er et oddetall, fordeles det etter DMs diskresjon. Hvis en eller begge fiender gjør en suksessfull save, feiler magien.


Last Caress

Level 5 Necromancy
Kastetid:
Reaksjon
Rekkevidde: 60 fot
Varighet: 1 minutt
Komponenter: S

Som en reaksjon når du faller under 1 HP, kan du ytre en forbannelse mot angriperen din. Et svakt omriss av en hånd svever mot målet, trenger gjennom brystet og griper om hjertet deres. Hvis det forbannede vesenet drepes innen et minutt, leges du for samme sum som skaden som drepte den, og du våkner til live igjen. Hvis du dør eller blir leget på annet vis før offeret dør, brytes forbannelsen.

Har ingen effekt på oozes eller konstruksjoner.


Hallowed Land

Level 3 Abjuration (Ritual)
Kastetid: 10 minutter
Rekkevidde: 60 fot
Varighet: 24 timer
Komponenter: V, S, M (Hellig vann)

Du vigsler bakken, og alt innenfor en radius av 30 fot regnes som hellig grunn de neste 24 timene. Alle demoner, djevler og andre onde beist vegrer seg for å entre området. Om et ondsinnet vesen skulle gjøre det, blir du straks gjort oppmerksom på det, og om de starter turen sin der, tar de 1d8 radiant damage.

ALTERNATIV: Desecrated Land
Komponentet er et glass med blod, og nå vegrer alle engler og andre vesen med god alignment seg for å entre området. Skaden endres til necrotic damage.


Crusher Destroyer

Level 5 Evocation
Kastetid: 1 handling
Rekkevidde: 30 fot
Varighet:
Komponenter: S

Fokusér raseriet ditt på en fiende og trill 8d6. Hvis summen tilsvarer eller overgår målets gjenstående HP, knuser du kroppen deres med force damage. Hvis den overgår det dobbelte av deres gjenstående HP, blir kroppen så ødelagt at den umulig kan leges (momentant død). Hvis summen ikke tilsvarer eller overgår HP, har angrepet ingen effekt.

For hvert nivå over 5. legger man til 2d6.


Stand Ablaze

Level 2 Evocation
Kastetid: 1 handling
Rekkevidde: Selv
Varighet: Opptil 1 minutt (konsentrasjon)
Komponenter: S, M (Kullbit)

Du innhylles i flammer av valgfri farge, og alle som starter sin tur innenfor 5 fot av deg tar 1d6 brannskade. Du tar ikke selv skade, men flammene hemmer sansene dine, og du har disadvantage på alle melee angrep så lenge effekten varer.

For hvert nivå over 2. legger man til 1d6.


Pull the Plug

Level 3 Illusion (Ritual)
Kastetid: 10 minutter
Rekkevidde:
Varighet: 24 timer
Komponenter: V, S, M (knust bein og balsamiseringsvæske)

Du legger et frivillig vesen i et kunstig koma og får dem til å fremstå som død i et fullt døgn, og effekten kan kun avbrytes tidligere av den som utførte magien. Huden framstår som blek og kald og vesenet ser ikke ut til å puste, men lider ingen skade av magien. En generell Wisdom check kan ikke se gjennom illusjonen, men en suksessfull undersøkelse av kroppen (Medicine DC15) kan bestemme at vesenet lever.


Har dere noen egen forslag? Kan også være i andre sjangere. Og, gi gjerne tilbakemelding om dette er noe dere vil se mer av!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s